Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 20 oktober 2010

Lista!

Va ska man göra en sen kväll när man inte kan sova? Jo, jag surfade runt på lite bloggar och hittade en lagom tråkig lista men som är väldigt rolig att göra. Så... nattens lista var alltså denna som följer hittat hos Mia.

1) När gick du upp idag? Strax efter klockan åtta, sovmorgon! Kunde jag behöva efter att ha gått upp ett par gånger på natten.
 
2) Diamanter eller pärlor? Diamanter såklart!
 
3) Senaste filmen du såg på bio? Inception som jag fick se själv, fast den var lika bra för det.
 
4) Favorit tv-program? Greys Anatomy och Desperate Housewives.

5) Vad åt du till frukost ? Det blev lite lyx med fil och musli med choklad, nötter och tranbär i.

6) Vad är ditt andranamn?Pernilla och Gull.

7) Din favoritmat? Det finns ju så mycket gott! Olika nudelwooker, stark mat i allmänhet, planka, smörgåstårta... FISKGRATÄNG!

8) Vilken mat gillar du inte? Kåldolmar och rårakor.

9) Vilken är din favorit cd/ favorit låt just nu? The Anger med Carl Norén.

10) Vilken bil kör du? Oftast Robbans SAAB men nu blir det att köra KAY:an, och vad är han/hon? En toyota kanske.

11) Vilken är din favoritmacka? Ciabatta med oliver.

12) Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Människor som vänder kappan efter vinden och inte har eller törs stå för några egna åsikter. Inställsamhet och falsk omtanke är också någonting som jag verkligen hatar.

13) Vilka är dina favoritkläder? Mysbyxor... Fast jag skulle egentligen jämt vilja gå i klänningar eller kjolar.

14) Om du fick åka vart du ville, vart skulle du åka då? Spelar ingen större roll så länge det är varmt med fina sandstränder och goda drinkar.
 
15) Favoritklädmärke? Är ingen märkestjej... Måste bli rik först.

16) Var vill du dra dig tillbaka? Som sagt bara det är varmt är jag nöjd. Egen pool vill jag iof ha också.

17) Favorittid på dagen? Förmiddagen, då har jag mest energi och man har ju hela dagen kvar.

18) Var är du född? Katrineholm.

19) Vilken är din favoritsport att se på? Tycker inte om att titta på några sporter.

20) Vem tror du inte sänder detta tillbaka? Tänker inte besvära folk med att skicka runt listan.

21) Vem tror du skickar tillbaks först? Som sagt...

22) Coca-Cola eller Pepsi? Dricker sällan läsk med när jag gör det blir det oftast cola zero.

23) Fotboll eller ishockey? Ishockey om jag måste välja, där händer det ändå någonting. Försökte dejta en fotbollskille ett tag men det var inte värt det.

24) Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Trodde att jag var en nattuggla men nu får jag nog omvärdera det i och med Philip. Jag vet faktiskt inte vad jag är längre.

25) Pedikyr eller manikyr? Hmm.. skulle vilja säga manikyr men sanningen att säga håller jag efter naglarna enbart genom att klippa dem.
 
26) Några spännande nyheter att berätta för oss? När jag höll på att planera min kommande 23-års dag igår kom jag i min förskräckelse på att jag faktiskt blir 24. Hur gick det till?

27) Vad ville du blir när du var liten? Författare eller lyxhustru (enligt min syster).

28) Bästa barndomsminne? Hmm... Nu står det still.

29) Varit i Afrika? Nix.

30) Någonsin rullat in någon i toapapper? Nej.

31) Varit med om en bilolycka? Ja. Jag spräckte rutan med skalen och då körde vi bara i 30... utan säkerhetsbälte.

32) Favorit dag i veckan? Fredag! Då har man hela 2 dagar helg efter det.

33) Favoritblommor? Usch... kan inga blommor.

34) Favorit snabbmats-restaurang? Spicy Hot.

35) Äger du en cykel? Nej, måste köpa en sådan.

36) Vem fick du senaste mail från? Oj, ingen aning.

37) Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Skulle aldrig falla mig in att handla på kredit.

38) Läggdags? Runt 22, 23 cirka.

39) Vems svar är du nyfiken på av dem du skickar brev till? som sagt...

40) Senaste personen du delade middag med? Robban, kommer dock inte ihåg vad vi åt. Tror det var hamburgare på Texas.

41) Vad sysslar du med just nu? Väntar på att Robban kommer hem från Italien.

42) Favoritfärg? Har ingen.

43) Hur många tatueringar? En på armbågen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar