Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 5 oktober 2010

All by myself...

IGEN! Jag är ensam här var och varannan vecka känns det som fast med handen på hjärtat gör det inte allt för mycket när det bara gäller en natt. Värre blir det om ett par veckor då Robban drar iväg till Italien... jag vill också till Italien även om jag måste jobba under hela resan, sätt mig på ett flyg bara!
Fast när Robban är iväg är antagligen KAY hemma så då ska jag och Philip göra stan, vi måste absolut prova på barnvagnsbio om det finns någon och sedan hoppas jag på att få våldgästa Emelie i gamla kära Katrineholm.
Fast ensam och ensam... det är jag direkt inte. Förutom Philip har jag ju Malte, Kurt och Lisa så det är liv i huset ändå. Och alla visar sig från sina bästa sidor när inte pappa/husse är hemma och kan hjälpa till (helt otroligt!). Philip ligger just nu och sover fast så som vi har busat med hans nya leksak idag är inte det konstigt.

Nu väntar jag bara på att maten ska bli klar så att jag förhoppningsvis hinner ut och ta en andra promenad innan Philip ska ha sin mat och innan det blir för mörkt. Mörker + Skog= Inget bra =Josephine tror det står ett spöke bakom varje träd.

1 kommentar:

  1. Vad fina kort du tar på Philip. Jättekul att ha sen ju. Jag tycker också att detta mörker skapar vissa problem med promenaderna på kvällen. Käner inte för att gå i en kolsvart skog men inte heller nere på stan bara för att det finns lampor där. Nu har Leja gått drygt åtta kilometer i alla fall så snart får vi komma och gå den där långa svängen du brukar gå med Mate :)

    SvaraRadera