Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 11 oktober 2011

Vårdcentralen?

Efter fem dagars "vila" utav mina händer tycker jag fortfarande inte att de har blivit bättre. Men klok som jag kan vara ibland tog jag kort på högra handen när jag kom hem i torsdags och kan nu se att det visst har hänt lite. Vänster hand känns helt ok nu, lite öm i vissa rörelser bara.
Det är inga som helst problem att massera med min "klump" men det är allt annat som blir svårt att göra. Skulle gärna vilja ha tillbaka min högra hand och jag har ingen lust att det blir värre när jag knådar igen.
Får se vad vårdcentralen säger. Vila går inte men en stark mirakeltablett är välkommen!

I torsdags kunde jag inte sätta ihop fingrarna när jag höll ut handen, kan jag inte nu heller men det är åtminstone mindre mellanrum mellan dem. På bilderna är jag också riktigt svullen men den har nästan lagt sig helt nu.

När jag för ihop fingrarna blir det... TADA, en klo!

Nu har lillfingret nästan rätat ut sig helt med handen och ringfingret envisas fortfarande med att vara böjd.
Jag har stretchat och tryckt men nu finns det inget att stretch ut längre men ändå ser det ut såhär...
Men det ska väl ge med sig... hoppas jag. Jag har lite väl lätt att spela upp värsta scenario med en hand som kommer vara rätt ofunktionelig för all framtid.
MEN jag vet att jag är löjlig, det ger sig.

Men strunt samma för tillfället! Philips feber är borta, jag och Robban sticker till Stockholm ikväll och imorgon är en heldag jobb vilket är riktigt roligt alltihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar