Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

fredag 14 oktober 2011

Alla matfanatiker

Jag kan bli så provocerad ibland av alla matråd på allt för många bloggar. Människor som tränar dygnet runt och som påstår sig i princip aldrig "fuska" med kosten. Kom igen, vem försöker ni lura!?
Efter allt tjat från mitt håll om att jag vill komma igång med träningen verkar en del ha fått den konstiga idén att jag har blivit en riktig soffpotatis vilket jag tycker är skrattretande, för visst rör jag på mig. Jag är inte bäst på något vis men hurtigare än många.
Även om jag har en del att arbeta på och vill bli bättre med träningen är jag så glad över att ha blivit slarvigare med maten. Ett tag var jag riktigt "duktig", åt rätt sex dagar i veckan. Mycket protein, halvtaskigt med kolhydrater och minimalt med fett. Att min kropp gärna vill ha en rejäl laddning kolhydrater struntade jag helt i och istället blev det ofta att jag tappade greppet helt på lördagarna och åt både en och två pizzor samt något kilo godis. Varken bra, normalt eller nyttigt.

SUNT FÖRNUFT verkar inte vara så vanligt när det kommer till mat. För egen del har jag fattat att det inte behöver vara allt eller inget. Bara för att en liten godisbit slank ner är inte hela dagen åt helvete. Mitt i veckorna försöker jag äta så nyttigt jag kan, med det menar jag vanlig, stadig mat utan att överdriva åt något håll.
Men som idag då jag är ledig, härligt trött i både knopp och kropp och hela mitt jag skriker efter fett. Ja, då får den det. Startade dagen med lite bra fetter i form av avokado och har arbetat mig nedåt i fetterna. För inte kan man kalla remouladsås nyttigt, det är nog att ta i.
Men vilken underbart, härligt, äckligt flottig lunch jag fick ihop sen då! Fiskpinnemacka med remouladsås.

Osmakligt? Inte det minsta!
Medan Philip sover middag ska jag smälta min macka framför Grey´s Anatomy och ladda inför kvällens pizza med tillhörande öl. UNDERBART och nyttig kan jag vara någon annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar