Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

fredag 17 december 2010

Stolt godismakare

Nu har jag stått i köket hela dagen känns det som men ändå har jag inte hunnit så långt med julgodiset. Det har fått lämna plats åt att utfodra Philip och mig själv samt vika tvätt och andra minst lika roliga saker.
Men ett julgodis är klart i alla fall, snickers!
De blev kanongoda, som allting annat jag lagar som Sebastian så snällt säger... fast inte min spenat.
Jag har också gjort och dekorerat pepparkakor som nu hänger i fönstrena.

Pepparkaksgumman blev lite orginell men jag är stolt över henne. Inte så himla lätt att rita en form till gumman när att just rita inte är en begåvning hos mig. Hon fick halsband och tuperat hår åtminstone så det får bli bra så.
Nu får allt julmys lämna plats för dammsugaren och sedan in i köket igen för att laga fredagsmys som blir hemmagjorda hamburgare med klyftpotatis och någon glasskonstellation till efterrätt. Det är ju bara fredag varje vecka...

1 kommentar: