Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 2 december 2010

Helvetet fortsätter

Det är verkligen ingen rolig dag idag. Jag hade planerat en mysig dag på först öppna förskolan och sedan pepparkaksbak här hemma. Dagen skulle ha avslutats med lite besök och fika.
Men vi har fortfarande inget vatten... ingen dusch, kan inte diska Philips nappflaskor ordentligt... allt blir krångligt. Jag har en fruktansvärd huvudvärk eftersom jag är töstig, och de stackars djuren har väl det med.
Pappa var snäll och tittade förbi förut men kunde inte mycket göra utom att försöka värma upp rören.
En flaska vatten finns det för att göra bebismat med. Fy fan, vi kan inte ens gå på toaletten eller laga mat!
Och allt vi kan göra är att vänta. Vi får väl hämta några dunkar vatten ikväll och hoppas att livet blir lite enklare. Usch vad bekväm man är som inte kan vara utan rinnande vatten.

Bara att vänta och hoppas på mildare väder har jag fått höra från både Robban och pappa idag. Vad då vänta!!??Det är inte så jävla lätt!

1 kommentar:

  1. jag lider med er, det är ett helvete när kylan ställer till det på det viset!!

    jag säger bara: välkommen till landet!

    men hoppas ni får atten snart! kraaam

    sandra

    SvaraRadera