Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 15 november 2010

Dop och födelsedagsfirande

Lördagen hade vi dop och firade min 24-års dag, allt på samma gång. Väldigt trevligt måste jag säga och hela släkten masade sig hit  så hela 21 stycken blev vi. Lite virrig i skallen blev jag allt men trots så mycket människor tyckte jag att allt gick smidigt ändå, Robbans förtjänst.

Tänkte lägga ut lite bilder men jag upptäckte att jag knappt tagit någonting med mobilen och korten från kameran tänker jag inte ens försöka lägga in på min dator. Det får bli någon annan gång...
Dagen började i alla fall men champangefrukost på sängen med en smörgåstårt inspirerad macka. Det var nog nästan dagens höjdpunkt, det hade jag inte förväntat mig så jag blev både glad och förvånad som ni ser.

Sedan fortsatte dagen med att lägga sista handen vid kakorna (som jag inte fick kort på) och duka.
Ena bordet ser ni här, lugnet före stormen så att säga.

!4:00 bar det iväg till kyrkan där Philip fick ett väldigt trevligt dop. Efteråt bar det iväg hemåt för dop/födelsedagsfika. Robban hade fixat tårtorna, doptårtan var jag med och styrde med. Men födelsedagstårtan var en överraskning. Eftersom jag älskar syrligt hade han köpt en hallon/passionsfrukts tårta med en massa trevlig frukt och choklad på. Och LJUS! Jag ångrade mig sådant förra året när jag inte fick några ljus på tårtan. Så tekniskt sätt blev jag bara 23 i år...
Den fina doptårtan.

Samtidigt som fikat körde vi presentöppning. Philip fick så galet mycket fina presenter, jag vet knappt var jag ska ställa allt. Nu glömmer jag säkert någonting men han fick bland annat en jättefin speldosa med plats för foto, en ram i form av en tallrik med namn, födelsevikt, längd, klockslag och dopdatum in graverat, små behållare för första lock och tand, bestick, sparbössa, dopsked, en massa halsband och säkerligen lite till.
Utav mig och Robban fick han en söt guldkedja med en berlock i form av en nalle i guld.
Även jag fick en hel del trevligt så klart. En bok och choklad, mumma!. En massa fina blommor och pengar med tillhörande knallrosa spargris. De där pengarna tänkte jag omvandla till ett sminkbord när vi har renoverat vårt sovrum.

Söndagen gick också i samma höga tempo då vi åkte land och rike runt för att fira fars dag.
Dagen började med att Robban fick sin present av Philip...

...och avslutade hos svärföräldrarna där vi satt över gamla fotoalbum.¨
Lyckad helg med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar