Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 4 november 2010

Det kanske skulle ha varit Vilde eller Viking...

Det var ett ordentligt liv här igår! Det börjar bli riktig fart på Philip och när han inte sover vill han inte vara still en sekund.
Han började dagen med att trakasera Kurt som iof inte hade någonting emot det.
Fast när Philip började rulla runt på kattstackaren fick Kurt till slut nog och lunkade där ifrån.
Senare på kvällen när han låg på sitt babygym tog han sig över halva tv-rummet genom att rulla sig fram och (hör och häpna) åla lite.
Idag har fortsatt i samma livliga anda med en frukost i barnstolen för första gången någonsin. Jag tog ett råd jag fick på öppna förskolan och matade honom med babygröt. Jag har varit helt emot det förut eftersom det bara är ett dåligt sätt att tjäna pengar på. Men Philip vill inte äta riktig gröt, första gångerna ville han smaka men nu vet han hur det smakar och munnen är stängd. Men denna banangröt jag köpte var tydligen riktigt mumma.

Annars så fortsätter min dag med att jag stax ska rusa in i duschen, göra mig anständig, väcka bebis, mata bebis, åka in till stan och luncha med Roberto. Nice! Livet är hårt ibland... nä.

1 kommentar: