Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 21 november 2011

Välkommen hem!

Äntligen har Bertil kommit hem igen (Philips lamm han fick när han var inlagd på sjukhuset). Bertil försvann från förskolan för snart en månad sedan och han fanns inte på någon avdelning. Idag skulle Robban åka och hämta Philip och jag skulle egentligen inte följa med eftersom jag är sjuk. Men rastlösheten övervann och jag satte mig i bilen som sällskap. (jag är symptomfri men har riktigt ont i magen och känner mig illamåendes lite till och från).
I natt drömde jag att jag hittade Bertil i en låda på en annan avdelning på förskolan så jag ville gärna följa med in för att titta... men nej, ingen Bertil.

MEN på väg ut från förskolan, tillsammans med några större barn och deras föräldrar såg jag att ena flickan höll i en exakt kopia utav Bertil. När jag frågade hennes pappa om lammet visade det sig mycket riktigt inte vara deras utan lilltjejen hade hittat lammet på förskolan.
Men hon hade tagit väl hand om honom så det gör inget. Vad glad både jag och Philip blev, ÄNTLIGEN!
Nu sover min lilla älskling med sin atvå favoritmjukisar igen, Mini-Malte och Bertil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar