Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 15 november 2011

Till min förvåning blev det ett jobbinlägg

Idag var det massage som stod på schemat igen, känns som en evighet sen sist men det var det ju inte. Körde senast i torsdags så några dagars vila har jag fått, skönt det med. Men jag trivs, mycket bättre än vad jag trodde. Härligt att åka runt bland olika företag så att man får lite variation och jag träffar många roliga människor, knådar och snackar skit hela dagarna.
Tror nog att jag kommer trivas bra med att städa varannan helg också. Precis börjat men det känns helt ok, varken äckligt eller tungt vilket jag trodde. Visst är det lite tråkigt att åka in på helgen men det jag har ju större delen av eftermiddagen hemma i alla fall. Det funkar. Det är ett jobb som jag har tackat ja till så även fast det inte är det roligaste jag kan tänka mig så är det bara att köra sina 100%.
Har fattat på "äldre dar" (under mammaledigheten då perspektivet infann sig) att om man tar sig an någonting måste man gå in i det helhjärtat även om man inte vill. Om man måste lura sig själv att göra sitt bästa får man göra det för om man inte är beredd att göra sitt bästa kan man lika gärna skita i det helt och istället göra någonting som man trivs med.

Även fast jag trivs bra nu finner jag viss njutning i att planera jobbframtiden, känns otroligt bra. Får se om det kan bli någon form av kontorstjänst. Utan att säga för mycket så känner jag att framtiden ser väldigt ljus ut för mig.
Tur det för jag ska mot stjärnorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar