Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 22 november 2011

Hälsoutvecklaren moffar våfflor en tisdag

Dagens middag var många saker men absolut inte nyttig för jag var ju tvungen att inviga mitt våffeljärn som jag fick i födelsedagspresent.
Det är inte min favoriträtt men om man bara äter det någon gång ibland är det riktigt gott. Eftersom det var runt tio år sedan jag åt en våffla smakade det nästintill himmelskt idag.
Frasvåfflor men mormors jordgubbssylt och riktig grädde, precis som det ska vara.

I denna middag har jag glatt mumsat i mig 100g smör, kan ni tänka er så äckligt? Det får bli sallad och vatten resten av veckan. (jo... tjena)
De killarna som har hållit sig hemma tyckte att det var en riktigt bra idé med våfflor, sådana mat borde jag laga oftare enligt Sebbe.


Jag lagade faktisk god och nyttig mat till Philip som han glatt mumsade i sig men  när jag och Sebbe en timme senare skulle äta ville lille snutten prompt också ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar