Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 6 april 2011

Helgskoj i Linköping

I lördags lämnade jag familjen hemma för att åka in till Linköping och träffa Lotta. Lite pirrigt och förväntansfullt eftersom vi aldrig har umgåtts på tu man hand förut.
Dagen började ju lite sisådär med att Malte stack... Bara andra gången det händer så vi blev rätt paffa och rädda när vi inte kunde hitta honom någonstans. Men det är ju klart att han passar på att rymma när jag för en gång skull ska åka iväg på någonting själv. Men han kom hem till slut, trött och förvirrad.

Inne i Linköping började vi dagen med att gå och shoppa lite. En söt liten pyjamas som jag och Lotta blev förälskade i fick följa med mig hem. Robban var kanske inte lika förtjust.



En väldigt trevlig dag och kväll blev det måste jag säga, solen sken och vi hade mycket att prata om så vi gick och tjattrade som två små papegojor.
När fötterna blev trötta passade vi på att inviga årets första "sitta på uteservering och dricka vin" samtidigt som vi INTE frös.

Kvällens absoluta höjdpunkt blev tapasrestaurangen Aioli där vi åt så mycket god mat och drack gott vin. Ingenting slår iof La Uva men i Norrköping men Aioli var inte dumt det heller.

Innan jag packade ihop mig själv avlutades kvällen på någon liten bar med en väldigt salt Margarita och massa mer tjatter.
SKÖNT att få bara vara Josephine istället för mamma för en kväll och SKÖNT att Lotta är en så underbart trevlig tjej.

2 kommentarer:

  1. Den där margaritan kommer jag minnas länge, smaken sitter kvar i gommen ;) men vi fick ju två stycken till priset för en också :) Jag hade sjukt trevligt och det här får vi ta och göra om mycket snart tycker jag :D

    SvaraRadera
  2. kul att du gillade Aioli i linköping vi har hjälpt de lite med deras mat och hoppas verkligen att de gör det bra
    och tack för din finna kommentar om La Uva
    m.v.h Fernando La Uva Norrköping

    SvaraRadera