Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 19 april 2011

En snabbis som blev en långis

För inte alls så länge sedan skulle jag aldrig ha trott att jag kan bli så ointresserad av att sitta framför datorn som jag är nu. Visst är det roligt att titta runt på bloggar och framförallt uppdatera min egen men var finns tiden?
Och hur kan jag skylla på att jag inte har tid? Jag jobbar inte, jag pluggar inte så jag har egentligen all tid i världen. Men dagarna fylls på något konstigt sätt ändå och tiden flyger iväg.

En liten sammanfattning måste jag ändå ge mig på.
Börjar med påskkycklingen vi fick utav Sebbe som han hade gjort i skolan. Den är inspirerad av hans pappa tydligen. Rund mage, stora axlar (klart vi måste ha en biffig påskkyckling) och olika ögon (Robbans ena pupill är större än den andra efter en liten olycka).
Jag älskar den!
Sebastian förresten som är 12 år, vill bli polis och blev alldeles förskräckt när vi lyssnade på nyheterna tillsammans. På radion pratade det om ett förslag att det skulle bli lag på att att bedöva grisar innan de kastreras. Sebbe som tydligen lyssnade med ett halft öra får STORA ögon och utbrister "VA?! Ska poliser kastreras?!!!". Hihi.

Helgen strosade vi dels på stan där Robban kände sig lite generös och möjligen trött på sin smått buttra flickvän så han sponsrade lite tillskott till min numera sorligt obefintliga garderob. Ja, det gjorde mig lyckligare.
Vi tog också en sväng till Ikea där vi kom hem med en grind till trappen som inte passar och det kom vi naturligtvis underfund med när vi hade packat upp skiten.
Pricken över i:et blev en egentolkad version av tapas på kvällskvisten.
Om någon missade det kan jag också berätta att vi hade en försmak av sommaren igår och Philip fick känna på gräs för första gången.
Idag går Philip och undrar lite vart pappa tagit vägen så jag kommer ha en glad liten plutt när Robban kommer hem.
Men eftersom lilla bajsungen sover nu ska jag göra detsamma fast ute i solen. Att sova själv i ett stort hus med fullmåne utanför och en massa konstiga ljud överallt var ingenting som hjälpte till en god natt sömn.

1 kommentar:

  1. Måste vara spännande for Philip att kunna vara ute och upptäcka nya saker. Skönt att slippa alla tjocka kläder också...

    SvaraRadera