Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 21 september 2010

Helgen som varit

Äntligen har jag haft en helt underbar helg! I lördags blev det ett spontant besök i Örebro för lite shopping. Jag kunde inte hålla mig ifrån höstkläderna längre så några plagg fick följa med hem och ett par skor som Robban var så generös med. Det var väldigt trevligt att komma bort lite även fast Örebro var mycket sämre än vad jag kom ihåg det. Barnfria var vi också, Sebbe var hos farmor och farfar och Philip släppte vi av hos mormor och morfar. Där hade han det bra och antagligen mycket roligare än med oss på stan fast det märktes ändå att han tyckte att det var jobbigare utan mamma och pappa än vad han tyckte för ett par månader sedan. När Philip var en månad var mormor och morfar barnvakt över kvällen och natten och jag märkte inte direkt att Philip hade saknat oss när vi kom hem. Men det märktes som sagt nu då vi möttes av en grinig liten pojke som bara ville vara hos mamma.

Och så valet... Jag tycker ändå att resultatet var väldigt väntat så på ett sätt kan jag inte förstå alla snopna reaktioner. Tror jag måste ta mig en titt på SD:s ståndpunkter så att jag kan ge mig in i disskussioner runt detta parti. Tycka vad man vill om dem men flyktingpolitiken fungerar tydligen inget vidare idag eftersom så stor del av svenska befolkningen ville ha in SD i riksdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar