Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 14 september 2010

Banala ting som gör mig lycklig

Nya recept som blir riktigt lyckade gör mig glad, särskilt om det handlar om efterrätter eller bakverk. Denna efterrätt från i lördags tyckte jag var hur god som helst, vit chokladmousse med hallon. Om den varit aningen hårdare hade den varit perfekt.

Att handla... Det går inte att komma ifrån det men jag blir fruktansvärt lycklig av att handla saker som vi behöver. Igår fick en snuttefilt och en BRIO skallra följa med hem. Snuttefilt har jag varit emot men Philip använer sitt täcke och alla filtar (för att inte tala om kläder) som snuttefiltar så nu gav jag upp.
Det har blivit mycket saker till Philip, även jag skulle behöva lite höstkläder och skor. De låga skor jag har är trasiga i sulan så det är rätt akut. Men ändå drar jag mig för det, jag får nämligen så otroligt dåligt samvete vid tanken på att slösa pengar på mig själv.
Jag måste ta och komma över mina nyfunna mindervärdeskomplex för även jag förtjänar att vara snygg, hel och ren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar