Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 27 september 2010

60-års firande och Stockholm

Nu till något roligare... min händelserika helg!
Börjar jättebra med en god japansk wok som jag lyckades få till på fredagskvällen tillsammans med ett glas vin. Lördagen fortsattte bra med överraskningskalas för Robbans pappa som fyllde 60 i veckan.
Det blev trekamp med biljard, minigolf och bowling. Jag roade Philip hela kvällen så dte blev tyvärr inget tävlande för mig men det var ändå kul att titta på och bara umgås. Lite mat blev det också, planka närmare bestämt... helt ok men inte riktigt vad jag hade väntat mig. Fast jag ska inte klaga, jag slök nämligen varenda liten smula på plankan.

Hela skaran, Robbans lag vann måste tilläggas.
En glad kille som helt klart var road av alla människor, ljud och ljus.

En väldigt trött mamma efter lördagen , tyvärr matchade inte Philip det.

Söndagen fick jag hoppa ur sängen och skynda mig igenom en massa olika saker för att hinna i tid till tåget som skulle ta mig och Philip upp till Stockholm och Sandra.
Va nervös jag var inför tågresan, inför alla fördömmande blickar när Philip är grinig och vart skulle jag ställa vagnen? Men det kunde inte gå bättre, hela dagenm gick faktiskt väldigt smidigt tack och lov.
Väl uppe hos Sandra blev det lite strosande på stan, sushi på ett ställe med sjukt otrevlig personal (de körde ut en tjej för att hon inte fick ha med sin ledarhund in) men maten var riktig, riktigt bra måste jag tyvärr säga.
Sedan blev det Wasamuseet där vi spenderade ett par timmar men jag kunde gott och väl varit där ett par timmar till. I brist på kamera blev det lite mobilbilder.

Det syns inte, men Philip sitter faktiskt på en kanon.
Dagen fortsatte sedan på Pizza Hut och sedan var klockan plötsligt halv åtta och det var dags att åka hem.
Som alltid går tiden tre gånger så snabbt när lillsnutten är med. Men trevligt var det!

1 kommentar:

  1. Men oj så stor han blivit! Och söt som socker :) och nya håret är riktigt fint!!

    SvaraRadera