Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 30 december 2010

Dessa lustiga drömmar

Är det inte konstigt vilka historier hjärnan kan hitta på när vi sover. När den antagligen är så fri som den kan bli utan en massa förnuft och samvete blandar sig in i bilden. Jag hade en så väldigt konstig dröm inatt om en föredetta klasskompis till mig. En tjej som jag aldrig haft direkt någon kontakt med utan det kunde bli lite kallprat då och då.
I alla fall så drömde jag om att vi hade en klassträff med god middag och gott att dricka. Under hela kvällen fick jag argsinta blickar från denna tjej  och så fort jag sa någonting kom hon med spydiga och elaka kommentarer.
Till sist frågade jag i drömmen om hon hade något problem med mig på något sätt och oj, det hade hon verkligen. Jag var världens största tönt och hon direkt skämdes av att vara i samma rum som mig.

Eftersom jag i verkligten alltid har varit väldigt självmetveten, även om det har blivit mycket bättre har jag förr varit övertygd om att majoriteten ogillar mig vid blotta åsynen. Vilket gjort att jag inte har velat synas och hållit mig lite vid sidan av och på så sätt har mina rädslor blivit en självuppfylld  profetsia. Men idag ser jag mig ändå som en social och glad tjej, i alla fall i de situationer då jag känner mig trygg.

Men tillbaka till drömmen. Vad tjejen sa gjorde väldigt ledsen och jag tog åt mig väldigt vilket resulterade i ett knytnäveslagsmål...

Lustigt som sagt. Men ännu lustigare är att jag inte kan släppa det nu i vaket tillstånd utan går och tänker på falska människor som beter sig på ett sätt men säger någonting helt annat bakom ryggen... missuppfattas nästan alltid som social kompetens. Jo pyttsan!
Vad vill jag ha sagt? Ingen aning.

1 kommentar:

  1. Haha ja drömmar lan man inte sluta förundra sig över. Jag drömmer jätteofta och ibland väldigt konstigt. Går ofta och retar mig på drömmar och undrar vad de betyder.

    SvaraRadera