Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 6 december 2010

Borta bra men hemma bäst

Varför går varenda helg så otroligt fort? Det är ju december månad man vill ska gå aningen saktare så att man hinner njuta samtidigt som man utför alla jul"måsten".
Varenda helg är uppbokad för oss fram till jul och denna helg som va var vi i Smedjebacken och åt julbord med Robbans jobb. Halv dag i bil gick jättebra med en sovandes liten Philip och när vi kom fram till hotellet hade vi turen att bli uppgraderade till en svit. Varför vet jag inte riktigt men trevligt var det.
Julbord är ju alltid gott så det är inte mycket att säga om det. De hade trängt in rätt många gubbar i den där lokalen så ljudnivån var rätt hög och första gubben somnade vid bordet strax efter åtta på kvällen... jag säger då det.

Nöjd över att vara hemma vaknade jag idag till en äcklig liten mus som sprang runt i köket. Lisa (vår katt utan tänder) hade fått tag i den och sprang runt med den i munnen. Försökte få ett kort på spektaklet men lagom till jag klättrat upp på köksön (säker mark) släppte Lisa musen och den slank iväg ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar