Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

söndag 29 april 2012

Super duper dunderhelg!

Vilken helg jag har haft, helt underbar!
Helgen började för mig vid lunchen i fredags, då tog jag och Philip och körde upp till mormor och morfar där han skulle spendera sin helg. Han verkar ha haft väldigt roligt för han kom hem och var rätt trött och odräglig men det är väl så det ska vara...

När jag åkte ifrån Vingåker stannade jag till i Katrineholm för att käka middag och umgås med Robert. Han hade varit så gullig och förberett en brakmiddag! Vi båda ska hålla oss borta från kolhydrater om kvällarna så han  hade köpt hem en massa grillade kycklinglår, italienska skinkor, sill, ostar, vindruvor och jordgubbar.
Lyxigt och gott måste det absolut beskrivas som. Vi tjatade på precis som vanligt, fick en liten flashback från Katrineholmstiden, det var inte så tokigt alla gånger.
Därefter fortsatte jag till Norrköping där jag mötte upp min Robban och Sebbe för att se Hunger games på bio. De hade varit ute på restaurang innan och var båda på sina bästa humör.
Filmen var så SJUKT bra! Spännande, gripande OBEHAGLIG. Det enda som var negativt var att den var från elva år. Hur tänker man då? Brutala mord och våld borde det vara en högre gräns på.
Jag ska faktiskt ta och beställa hem boken på en gång.

Ja och så lördagen... På morgonen fick jag instruktioner om vad jag skulle packa och sedan bar det iväg till Söderköpings brunn. Ett jättemysigt och trevligt spa. Först drack vi kaffe och Robban högg in på den enorma buffé av kakor och jag smaskade i mig laxsnittar och nybakade scones med morotsmarmelad. Ljuvligt!
Sedan spenderades hela eftermiddagen och kvällen på spa. Drack rödvin, pratade, myste och fick massage.
Men det ABSOLUT bästa var trerätters middagen på kvällen, vi beställde in ett vinpaket till det med olika vin till varje rätt så det var jättekul att mat och dryck passade så perfekt.
Allt var väldigt gott men huvudrätten var gudomlig!
"Oxfilé med hummersmör och sparrissallad av vit och grön sparris. Serveras med portvinsreduktion samt mandel- & tryffelpuré", det var det godaste jag någonsin har ätit! Oj oj vad gott.
Jag har tyvärr inga bilder för vi hade mobilförbud (förutom på rummet) och fy tusan vad skönt det var!

Så idag började dagen med en riktigt stor frukostbuffé, promenad i ett soligt Söderköping och så har vi fått hem vår pojke igen.
Det absolut bästa med helgen är att den inte är slut än, jag har två dagar kvar.
Men såhär bortskämd som jag har blivit dessa dagar är jag inte van vid, jag måste ha världens bästa sambo.

2 kommentarer:

  1. Om du gillade filmen kommer du älska boken! Boken är såå mycket bättre än boken (som så ofta är fallet)Boken är helt fantastisk.

    SvaraRadera