Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 4 april 2012

Godkänt!

Det där med maten är inte så lätt alla gånger. Jag planerar alltid veckan så att allt finns hemma. Sedan måste man förnya sig, hitta rätter som man faktiskt vill laga och vill äta. För om jag känner noll inspiration för maten så blir det att jag beställer pizza istället och det vill jag undvika. Samtidigt ska vardagsmaten vara just vardagsmat, inte en massa onyttigheter i veckorna.
Så detta fick bli vår matvecka:

Onsdag: kasslersallad med tsatsiki i pitabröd.
Torsdag: kycklingwok med nudlar.
Fredag: lax med soltorkade tomater och fetaost sås. Hemmagjord nougatglass.
Lördag: påskmiddag hos föräldrarna.
Söndag: fläskkotlett med potatis och brunsås.
Måndag: kycklinglasange.
Tisdag: pasta med lax och spenatsås.
Onsdag: kycklingfilé med haricon verts och bulgurröra.

Ambitionerna är höga och tanken r god men sedan vet jag att det alltid blir någon dag som inte "stämmer". Men man kan inte planera allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar