Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 17 april 2012

Kostexperiment

Jag är skeptisk till de dieter som går ut på att ta bort kolhydrater, jag har provat och jag blev ett trögtänkt, godissuget monster. Och att träna utan kolhydrater var pest!
Men jag vill ändå gå ner lite i vikt nu, träningen sitter rätt bra men jag behöver skärpa mig med kosten.
Så nu testar jag på att köra förmiddagen som vanligt, med kolhydrater för att skippa dem på eftermiddagen/kvällen. Det är bara 3:e dagen jag kör men det känns bra än så länge. Jag ser mer fram emot middagen ön lunchen till och med.
Än så länge har jag märkt att jag inte är lika godissugen, jag håller mig mätt. Faktiskt mättare utan kolhydrater...och jag känner mig inte lik svullen över magen.
Mycket spännande detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar