Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

lördag 9 oktober 2010

Fredagsmys på hög nivå

Gårdagen kändes så fruktansvärt tråkig, hade ingen lust med något och hemlagad pizza stod på meny för kvällen. Det kan vara rätt gott ibland men fasiken vad tråkigt det är att göra, särskilt när man ska göra deg och tomatsås själv. För att det skulle bli lite roligare började jag spinna vidare på en hel meny och eftersom det skulle bli pizza till huvudrätt fick det bli ett amerikanskt tema. Det hela slutade med ett sms till Robban med order att fixa en James Dean frisyr till kvällen för vi ska ha 50-tals tema på vår fredagskväll!
Middagen var inget särskilt men tanken var att vi skulle överdriva det hela och ha riktigt roligt och det hade vi. Det blev vår egna lilla maskerad med Elvis strömmande ur högtalarna hela kvällen så känsla hade vi.

Förrätten var enkel med lite plock, ost, ölkorv och nötter. Självfallet hällde jag upp varsin dry martini med oliv i, ska det va så ska det va.
Sedan blev det då som sagt pizza, det ser ju sällan aptitligt ut på bild men gott var det. Ena med kyckling,champinjoner och jordnötter och andra med bacon,annanas och curry.
Efterrätten var så ruskigt smarrig... och barnslig. Jag skulle ha haft körsbärsglass men det hittade jag ingen så det blev hallonglass, vispad grädde, bilar, havrekaka och chokladsås. Mumma!
Vi öppnade också för oss ett okänt vin som stod och dammade. Det visade sig vara körsbärsvin, det hamnade där det hörde hemma... i slasken.


Mycket mat blev det men vi ägnade 3 timmar åt att käka.
Och så sist.. vi.
Robban med sin snygga frilla och uppknäppta skjorta.

Och jag som försökte hitta lite insperation från Betty Boop. STORA...ögon.
Riktigt oväntad och rolig kväll!

1 kommentar:

  1. Vilken kul idé att ha en spontan temakväll, bara sådär :) Såg riktigt mysigt och gott ut!

    SvaraRadera