Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 31 maj 2012

Va tusan tänkte jag med?

Poppade upp ett minst sagt otrevligt brev från ett ex på datorn. Trodde inte att det fanns kvar. Herregud, vad tänkte jag med där?
Det var daterat för ca 3 år sedan (nästan på dagen) men jag blir ändå rätt arg. Mycket om vilken person jag var och många antydningar till att jag hade "knullat runt" mycket.
Äh, va fan visste han om det?!
Nej då, visst hade jag ett par roliga festår (som singel) men det är som det ska vara. Men som tjej är väl inte det lika ok som för killar enligt många. Konstiga åsikter det där.
Jag blir så arg på mitt yngre jag! Skaffa dig självvärde och självkänsla vill jag skrika! Men som tur är blev jag äldre och klokare. Som sagt, aldrig mer!

2 kommentarer:

  1. Det är ju helt ok att ha lite kul när man är singel. Bara man har lite girlpower och gör det för sig själv. Vet en del som gör/gjorde det för att de inte kan säga nej eller för att de trodde att det betyder att man är snygg om en kille vill ligga. Jag önskar ibland att jag hade lite mer kul när jag var yngre. Fast för det mästa inte.

    SvaraRadera
  2. Hm nä men det är ju faktiskt extremt stor skillnad på att ha roligt och göra vad man känner för och att vara bekräftelsesökande och självdestruktiv.

    Men det intressanta är att det krävs så lite för att få folk att prata. Byta lite nummer och du har ihop det med halva stan... Men det finns alltid den där klicken människor som tror sig veta så mycke och har så jävla många åsikter om allt.
    Och denna ständiga skillnaden man gör mellan könen. En del saker som är accepterat att mannen gör är tabu för kvinnan och även tvärt om.

    SvaraRadera