Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

söndag 20 maj 2012

Då var första strykningen klar och fint blir det. Men vilken tid det tar! Att rolla går väl ann men att stå och dutta med penseln efteråt tar en halv evighet. Strykning nummer två ska jag fläska på med en massa mer färg bara för att det blir lite flammigt, jag är ju nybörjare på detta.
Klantigt nog tog jag ingen "före bild" men vårt sovrum har varit ett vitt barnrum med tre stora cirklar i bjärta färger på ena väggen. Det tog oss bara två och ett halvt år att börja fixa men nu är vi igång.
Det blir så fint, men satan vad less jag är på att måla. Men nu är det den enkla biten kvar och förhoppningsvis räcker det med två omgångar för att täcka ordentligt. Så om två timmar är det på´t igen. Vill självfallet ha det gjort så snart som möjligt för nästa steg blir att slita bort vårt fula furufärgade golv och lägga vita plankor.
Jag vet i alla fall vad jag ska ägna kvällarna åt nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar