Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

fredag 4 november 2011

Känns som att jag vann en masa timmar

Jag har varit stressad över allt och ingenting idag. Först var jag lite putt på att jag skulle till rehab på min enda sovmorgon. Fast det var en givande undersökning då jag fick med mig lite övningar och skenor att sova i med mig hem. Nu ska jag få bukt med mina fingrar och den förbannade nerven som sitter i kläm.

Sedan var det tänkt att jag och Philip skulle iväg till stan för att köpa maskeradutstyrsel men det kändes inte jättelockande när det är så mycket här hemma som behöver fixas. Inte kul att skjuta upp det ännu mer.
Jag har också ringt till min arbetsgivare i Linköping för att klara upp lite lösa trådar och då visade det sig att vi helt hade missförstått varandra om när jag skulle jobba. Tanken är att jag ska jobba varannan helg men jag trodde att jag även skulle jobba denna helg då jag inte kunde gå brevid hela förra.
Men så var det inte, jag hade pratat om "nästa helg" som denna och hon om nästa helg jag ska jobba. SKÖNT! Då fanns det inte heller några lösa trådar att klara upp.
Helt plötsligt fick jag mycket mer tid och kan strosa runt på stan imorgon förmiddag i lugn och ro istället för att stressa iväg ikväll.

Min mount everest hög av tvätt är tvättad, huset dammsuget och våttorkat. Till och med en sen lunch ligger i magen. Philip sover middag och jag har faktiskt tid att ta en timme och bara göra ingenting på (titta på grey´s anatomy).
Nu är jag på banan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar