Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

söndag 18 mars 2012

Fan vad bio är överskattat!

Igår gjorde jag och Robban något vi inte är direkt bortskämda med, vi gick på bio. The Artist stod på agendan... Jag kanske var för trött men jag var inte överförtjust i filmen, jag var redo att bli berörd och inte uttråkad.
Något som tyvärr drog ner hela upplevelsen var två kvinnor som kom in i salongen 10 minuter för sent. Salongen var inte ens halvfull men givetvis skulle de trängas bredvid oss. Så vi var tvungna att möblera om med våra jackor för att hon sedan ska sätta sin armbåge i underarmen på mig... upprepade gånger.
Halva snackshyllan från affären var medtagen och det låter otroligt mycket när man tuggar chips till en film där se inte pratar. Efter en stund åker deras termos fram. Jaha kaffe, det var något nytt tänkte jag. "KLUCK KLUCK" och hela salongen vänder sig om.
Men vänta ett tag, varför häller hon kaffet i läsken? Hmm... Det luktat inte som kaffe utan som jäger! Allvarligt?
De sitter där med sina drinkar, skrattar på fel ställen och rapar högt. Jo just det den ena av dessa fantastiska kvinnor var väldigt förtjust i sin IPhone och fippla rätt mycket med den.
Varför kunde inte de ha stannat och laddat ner film illegalt som alla andra?

Och jag som ska föreställa en vuxen människa, bad jag henne sluta sticka mig med sin armbåge eller lägga ner sin telefon?
Nej, istället satt jag och muttrade för mig själv vilket är mycket moget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar