Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

söndag 4 december 2011

Julkänslan kryper försiktigt fram

Det har blivit en del frånvaro härifrån men det har inte varit en rolig vecka. Inte optimalt att blogga när det ända man vill är att klaga. Jag har nog haft en släng av julstress. Jag missade första advent vilket inte är likt mig och ljusstakar och tomtar har lyst med sin frånvaro. Vädret är ruttet, julkänslan infinner sig inte därav utebliven lust till pynt och husmorsbeteende.
MEN i helgen har jag tvingat mig att julpynta, överdosera julmusik och handlat julklappar och en pytteliten julkänsla har ändå smugit sig på.
Jag tog tag i min fina blomgrupp, som stått vissen i minst två månader, och planterade om till en julgrupp.
För att vara någon utan större kreativa färdigheter är jag väldigt nöjd. Det syns inte på bilden men plantorna glittrar.
Söndagen har fortsatt i samma anda. 1:a advent har jag redan gått misste om men 2:a firade vi minsann in med glögg ur den nya servisen vi fick av Nattan i julklapp förra året.

Jag är inte begåvad med fylliga läppar men jag gör mitt bästa för att puta ut den undre.
En riktig skitvecka avslutade vi i alla fall bra med en riktigt smarrig laxplanka. Ingenting kan ordna upp saker och ting så bra som god mat... och vin!

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni verkar ha haft en bra helg trots allt! Synd att det inte blev något i fredags, men efter all stress jag har haft de senaste veckorna var det väldigt skönt att bara vara hemma också! Men vi får styra upp något snart! Planka är ju det godaste som finns, synd att jag inte har en blekaste om hur man gör. Nu blev jag ju sugen på att gå ut och äta ikväll!
    Dina blomarangemang blir ju jättefina, jag tror allt du har gröna händer ändå!!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, det va skönt att det artade sig. Men i fredags var det inget roligt... Jag tycker vi bokar in en till kväll så fort som möjligt och ser till att det blir av! Men du fick en slapparhelg i alla fall. Skönt det med.
    Planka är busenkelt :). Men vi hörs om ett nytt datum. Kram !!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det ser ut med pyntandet. Fan vi har fortfarande inte pyntat här hemma haha.

    SvaraRadera