Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 6 juni 2011

Helg, å denna fantastiska helg

Vilken helg vi har haft! riktigt, riktigt rolig. Bästa på väldigt länge. Tänk på det bästa du vet, DET är vad som kan sammanfatta vår helg.
Vad har vi gjort? Vi har shoppat i Linköping, käkat oförskämt stora glassar i Söderköping, haft 1-års kalas och gått på utställning. Jag ska försöka fatta mig så kort det går och låta bilderna få tala för sig själv.

I lördags fick vi besök av Natalie, vi gick lite på stan i Norrköping, satt ute på en filt i solen med varsin kall öl och hade det gött. Bakade tårtor en bit in på natten... Det är alltid trevligt att ha Natalie här men den här gången var det även tur. Vet inte vad jag hade gjort utan henne, hon hjälpte som sagt till att baka tårtor och hjälpte till på söndagen inför kalaset, hon stod till och med ut genom mina frustrerade raseriutbrott.
Det är tur att jag har en sådan fin syster.

Hamburgarna vi moffade i oss på kvällen. De var bra mycket godare än vad de ser ut. (tycker de ser lite väl flottiga och äckliga ut på bilden)
Magen värkte rätt bra efter denna portion men en liten chokladbit ville jag promt ha. 5 minuter senare hade jag lyckats få i mig 200g choklad. Varför ska det vara så gott? Kan ju lugnt säga att jag inte mådde toppen efter det.

1-års kalaset! Japp, igår firade vi Philip som blir 1 år nu på onsdag. Eller folk runt om mig säger i alla fall att han blir 1, jag misstänker att de ljuger för hur har det kunnat gå såhär snabbt?
Det var strax under 30 personer som var här och ville fira med oss. Tackar och bockar tacksammast för att så många ville komma, att vädret blev helt perfekt för ett utomhuskalas och för alla fina presenter som Philip fick.
Jag tyckte att allt blev väldigt lyckat och väldigt trevligt. Nej, det räcker inte. Det blev SKITBRA och jag hade SKITKUL!

Tårtorna vi bjöd på.


Marsipantårtan blev jag besviken på, den skulle ha blivit mycket finare. Men det var första gången jag gjorde någonting sådant så det kan bara bli bättre. God var den i alla fall med rabarber inuti.
Födelsedagsbarnet skulle också ha en bit. Första gången någonsin han har fått smaka på sötsaker och det var en riktig höjdare. Allt var blått efteråt.

Philip fick som sagt så otroligt mycket fina presenter, tänka sig vilka snälla människor vi känner.



Ett par rader måste skrivas om vad som har försiggått idag också. Vi bestämde oss för dinosarieutställning här i Norrköping. Blev lite som ett barn på nytt, riktigt intressant det där.
Philip kan visserligen inte säga annat än "mamma" men lite skrattretande var det allt när han börjar peka på detta skelett och skrika "MAMMA".
Vi avslutade dagen i Norrköping med lunch på ett utefik.
Min dag gjordes då jag hörde en kvinna fråga sin man om han sett den söta lilla pojken och syftade då på Philip.
Det är min kille det!

1 kommentar:

  1. Coolaste och Sötaste 1-åringen :D Tack för ett underbart kalas :D

    SvaraRadera